• Základní škola Melč

    Základní škola Melč

    V hlavní budově školy se vzdělávají žáci 3. – 9. ročníku. Své znalosti a dovednosti rozvíjejí dle školního vzdělávacího programu Znát i poznat, umět i rozumět, jenž svým zaměřením na posílení výuky hlavních předmětů, cizích jazyků a informatiky plně reflektuje požadavky dnešní doby. Těchto dovedností žáci získávají prostřednictvím kooperativních metod výuky, projektového vyučování a nejmodernějšího počítačového vybavení. Číst dále
  • Mateřská škola Melč

    Mateřská škola Melč

    Historická budova od nepaměti sloužila tomu nejvznešenějšímu cíli – vzdělávání. Dnes je sídlem mateřské školy disponující dvěma třídami s celodenním provozem. Byť se budova nachází v centru obce, je obklopena nepřehlédnutelnou zahradou poskytující dětem zábavu stejně jako i poučení, především pak ve vztahu k přírodě a její ochraně. Skutečnost, že se v téže budově nacházejí rovněž učebny žáčků prvního a druhého ročníku základní školy, je vnímána jako veliká přednost. Číst dále
  • ZŠ a MŠ Štáblovice

    ZŠ a MŠ Štáblovice

    Odloučené pracoviště ve Štáblovicích nabízí tamním dětem předškolní a školní vzdělávání, a to pod jednou střechou v nově zrekonstruované a zároveň moderně vybavené budově. Paní učitelky stejně jako děti jsou ve velmi úzkém kontaktu, a tak přerod dítěte – předškoláka v žáka základní školy je plynulý a bezbolestný. Základní škola je malotřídního typu, nicméně díky profesionálnímu přístupu pedagogů nabízí kvalitní vzdělání. Školní družina pak poskytuje žákům odpočinkovou stejně jako bohatou mimoškolní činnost.  Číst dále
  • 1
  • 2
  • 3

Malý ekotým v září 2020

Dětský ekotým se sešel v měsíci září celkem dvakrát. Prvním úkolem bylo vybrat téma, kterému se budeme příští půlrok věnovat a zahájit analýzu tohoto tématu.

Děti vybraly téma Prostředí a hned je napadala spousta věcí, které se dají vylepšovat. Nejprve se ale spolu s kamarády za třídy podívaly zblízka na otázky analýzy. Podle obrázků to šlo snadno. Některé otázky jsme byli schopni zodpovědět hned, některé jsme si dali ke dlouhodobějšímu zkoumání, např. otázka, jestli chodíme za každého počasí se školkou ven, nám zabere celý měsíc poctivého zapisování. Nebo jaké rostliny máme a známe na školní zahradě – to musíme vyfotit, pojmenovat a vyhodnotit. I otázka týkající se herních prvků z přírodních materiálů zabrala více času nebo místa na školní zahradě, kde mají útočiště různí živočichové, to taky stálo za delší prozkoumání. Zkrátka měsíc září a část října padla na zkoumání a pozorování našeho prostředí mateřské školy. Již během analýzy děti průběžně házely nápady, co ještě vylepšit. Prvním velkým nápadem bylo založení sbírky kamenů na školní zahradě. Tento nápad vznikl na popud nalézání malovaných kamínků po vesnici i na výletech s rodiči, takže plán zněl jasně – přinést různé kameny do školky, zjistit, jak se kameny jmenují a vybrat místo, kde je uložíme. To byl plán práce pro velký ekotým, který se také sešel v září. Dětský ekotým založil také Deník ekoškoly, který jim umožní postupně zapisovat, lepit fotografie a dokreslovat, co všechno v ekotýmu děláme a co nás baví. Vymysleli jsme také ekotýmácký pozdrav, stanovili pravidla a seznámili se s funkcemi v ekotýmu. Nejvíc děti baví fotografování, i když ne vždy jsou všechny hlavy tam, kde mají být.

Vybrali jsme si také obrázky pro plán činností, které nám umožní lépe „číst“ úkoly. Nezapomněli jsme ani informovat celou školku o našich činnostech pomocí nástěnky. Také jsme si prošli celý ekokodex a shodli jsme se, že mu rozumíme a nechceme nic měnit.  Naše hymna ekoškolky je sice dlouhá, ale postupně se ji učíme.

Celý měsíc září byl naplněn zajímavými činnostmi a všechny aktivity děti moc baví.

 Napsala Lucie Zálešáková, koordinátorka programu EKOŠKOLA, vložila uč. Hana Seidlerová.